![Zdjęcie: GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Październik/17/_resampled/ResizedImage620410-autostrada-A1.png)
Węzeł Kamieńsk w pełni funkcjonalny
To nie koniec dobrych wiadomości. Jednocześnie został w pełni uruchomiony węzeł Kamieńsk (na połączeniu autostrady A1 i drogi wojewódzkiej nr 484). Dotychczas kierowcy mogli korzystać z niego w ograniczonym zakresie. Teraz obowiązuje tam już docelowa organizacja ruchu. Wiąże się to również z udostępnieniem kolejnego, w tym przypadku kilometrowego odcinka jezdni prowadzącej w kierunku Katowic o pełnym przekroju trzech pasów ruchu.
Podsumowanie
Wprowadzone zmiany oznaczają, że kierowcy jadący w kierunku Katowic mają do dyspozycji kolejne 5,5 km jezdni o pełnym przekroju trzech pasów ruchu. W przypadku jezdni wschodniej (w kierunku Łodzi) sytuacja pozostaje bez zmian. Jednak w miejscach, gdzie ruch został przełożony na jezdnię zachodnią, ruszają prace związane z likwidacją tzw. separatorów ruchu i wprowadzeniem docelowego oznakowania poziomego.
Należy przyjąć, że zostaną one ukończone w ciągu miesiąca, co oznacza, że na obu tych odcinkach przejazd będzie się odbywał po trzech pasach, czyli całą szerokością jezdni.
Dofinansowanie ze środków UE
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg – A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/