REKLAMA
Kolej Inwestycje
1 Minuta czytania

Mostostal Warszawa przebuduje dworzec PKP Gdańsk Główny

27 sierpnia 2019 roku Mostostal Warszawa SA i Polskie Koleje Państwowe SA zawarły kontrakt na przebudowę dworca kolejowego Gdańsk Główny. Wartość umowy wynosi 99,6 mln zł brutto.

Widok z góry na nowy dworzec
Widok z góry na nowy dworzec

– Modernizacja dworca Gdańsk Główny to największy projekt realizowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. Inwestycje PKP S.A. i PLK w Gdańsku to przykład dobrego wykorzystania środków dla zwiększenia komfortu pasażerów korzystających zarówno z dworca kolejowego, jak i stacji Gdańsk Główny. Jestem przekonany, że obie modernizacje przyczynią się do poprawy jakości podróży i zachęcą do częstszego korzystania z usług kolei – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Inwestycja, którą zrealizuje Mostostal Warszawa, obejmuje przebudowę budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny przy ul. Podwale Grodzkie 2. Obiekt został oddany do użytku w 1900 r. i do obecnej chwili zachował się w dobrym stanie technicznym i estetycznym. Zniszczenia z okresu drugiej wojny światowej, powojennego pożaru oraz późniejszych modernizacji nie wpłynęły znacząco na materialną substancję zabytkową oraz ogólny wygląd budowli. Dworzec wpisany jest do rejestru zabytków, znajduje się w układzie urbanistycznym zabytkowego miasta Gdańska oraz na terenie stanowiska archeologicznego obejmującego średniowieczne Stare Miasto Gdańsk.

– Podpisany właśnie kontrakt na przebudowę zabytkowego Dworca Gdańsk Główny potwierdza pozycję Mostostalu Warszawa jako kluczowego generalnego wykonawcy kompleksowych i unikalnych inwestycji w sektorze budownictwa ogólnego. Gdańsk Główny będzie trzecim dworcem, po zrealizowanych z sukcesem projektach w Gdyni i Krakowie, którego modernizację wykona nasza firma –
mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

Przebudowa dworca ma na celu odtworzenie stanu pierwotnego budynku, tj. formy architektonicznej elewacji i dachu, renowację stalowej stolarki okien zlokalizowanych w holu wraz z wypełnieniem szklanym w formie witraży, odtworzenie historycznego układu części pomieszczeń czy też kolorystyki hali pasażerskiej. Poza przebudową i remontem głównej bryły dworca, zakłada się również przebudowę i rozbudowę części komunikacyjnej łączącej dworzec z istniejącymi tunelami miejskimi oraz peronami.

Szczegóły kontraktu
Data podpisania: 27 sierpnia 2019 r.
Termin realizacji: 118 tygodni
Wartość: 99,6 mln zł brutto
Maksymalny okres gwarancji: 5 lat

Wizualizacja: Mostostal Warszawa S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA