Wygodniej dla pasażerów trzech kolejnych przystanków
W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na przystankach: Sośnica Jarosławska, Niziny i Walawa. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych wiat. Wygodniejszą podroż zapewni funkcjonalne oświetlenie, oznakowanie i systemem informacji pasażerskiej. Obiekty będą lepiej przygotowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności.
PLK, w ramach innego zadania, już budują nowe perony w dogodniejszej lokalizacji, na przystanku w miejscowości Ostrowiecko. Tu podróżni skorzystają z lepszej obsługi jeszcze w połowie roku.
Sprawniej i bezpieczniej na trasie
Dzięki podpisanej umowie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują 7 wiaduktów kolejowych na odcinku Munina – Żurawica. To ważne obiekty, których stan istotnie wpływa na bezpieczeństwo i sprawność przejazdu pociągów. Po pracach zapewnią one możliwość przejazdu cięższym składom towarowym. Zmiany obejmą także system komunikacji drogowej pod wiaduktami. W kilku miejscach poszerzone drogi zapewnią bezpieczniejszy i płynniejszy ruch drogowy.
Dobre zmiany na trasie Rzeszów – Przemyśl
PLK w 2017 r. na trasie z Rzeszowa do Przemyśla wykonały prace za ok. 33 mln zł. Obejmowały one m.in. modernizację i zwiększenie komfortu obsługi pasażerów stacji Przeworsk i przystanku Przemyśl Zasanie. Przebudowano kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Wcześniej wygodniejszą obsługę zyskali pasażerowie 5 stacji: Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław, Przemyśl oraz 6 przystanków: Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie polepszają trasę Rzeszów – Przemyśl, tworząc warunki dla krótszych i wygodniejszych podróży. Dzięki temu sprawnie dojeżdżają na wschód m.in. pociągi dalekobieżne z innych województw. Podróżni mają też dogodne połączenie na Ukrainę. Z Przemyśla do Kijowa przez Lwów odbywają się regularne kursy pasażerskie.
Podpisana 26 marca umowa na prace na odcinku Munina – Żurawica finansowana jest ze środków budżetu państwa. Jej wartość to 19 986 463,59 zł. Prace wykona konsorcjum firm: SERSO Sp z o.o. (Lider) i Intop Warszawa Sp. z o.o. (Partner). Zakończenie inwestycji zaplanowane jest do lutego 2019 r.
Autor: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.