Równolegle trwają również prace wykończeniowe na obiektach mostowych na ciągu głównym S7. Na dwóch wiaduktach i moście MS5 przez rzekę Radomkę trwają roboty przy ustrojach nośnych. Warstwa ścieralna nawierzchni układana jest od węzła Radom Północ w kierunku południowym.Realizacja obwodnicy Radomia rozpoczęła się w 2015 roku, zakończenie budowy S7 planowane jest w październiku 2018 r. Kontrakt jest realizowany w systemie „projektuj i buduj”, a jego wartość to 729,4 mln zł. W ramach kontraktu przewidziane zostało zbudowanie fragmentu trasy S7 o długości ok. 24,65 km. W założeniach tego odcinka drogi ekspresowej, przewidziano po 2 pasy ruchu w obu kierunkach, 4 węzły drogowe, 23 wiadukty, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych.
Inwestycja jest na całym swoim przebiegu budowana po nowym śladzie. Nowa obwodnica nie tylko znacząco wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców Radomia, rozwój regionu, ale przede wszystkim poprawi płynności i bezpieczeństwo ruchu odczuwalne przez kierowców jadących tranzytem odcinkiem drogi ekspresowej S7 między Warszawą, Kielcami, a Krakowem.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Autor: GDDKiA O/Kielce
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan