Jak zmieni się parking P+R Metro Młociny? W ramach przetargu powstaną zadaszenia nad miejscami postojowymi na ostatniej kondygnacji parkingu wraz z instalacją fotowoltaiczną o łącznej mocy około 150 kW.
Zostanie także zbudowany przemysłowy magazyn energii o pojemności około 150 kWh, który będzie przechowywał nadwyżki wytworzonej energii elektrycznej na potrzeby stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wyremontowany zostanie strop wraz z nawierzchnią parkingową.
Nowe, efektywne energetycznie centrale wentylacyjne – odpowiadające za wymianę powietrza na dworcu autobusowym oraz w POP Młociny – zastąpią stare. Dodatkowo zostanie zainstalowana pompa ciepła do przygotowywania ciepłej wody użytkowej, wykorzystująca ciepło odpadowe z serwerowni Węzła Komunikacyjnego Młociny. Wykonawca wyłoniony w przetargu wymieni również całe oświetlenie węzła na energooszczędne. Wówczas zużycie energii na oświetlenie spadnie o około 80 procent.
Wybrany w przetargu wykonawca ma wykonać prace związane ze wszystkimi instalacjami, dostarczyć i zamontować potrzebne urządzenia oraz wykonać wszystkie roboty budowlane. Przez kolejne 5 lat wykonawca będzie odpowiedzialny za utrzymanie wybudowanej infrastruktury – drugą częścią zamówienia są konserwacje i przeglądy okresowe instalacji, systemów i urządzeń, konserwacje nawierzchni, powierzchni oraz konstrukcji obiektów na terenie węzła.
Realizacja zlecenia
Na oferty ZTM czeka do 5 października 2023 roku. Wybrany wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie prac. ZTM będzie starał się o sfinansowanie realizacji projektu m.in. dzięki pożyczce Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Projekt pt. „Adaptacja parkingów P+R i obiektów Warszawskiego Transportu Publicznego w obszarach zmian klimatycznych oraz zrównoważenia energetycznego wraz z infrastrukturą towarzyszącą wraz z zapewnieniem możliwości przystąpienia do ich użytkowania”.