Kolejarze wspólnie z pasażerami i miłośnikami kolei świętowali 20-lecie Polski w Unii Europejskiej. Z tej okazji można było zobaczyć z bliska budowę Warszawy Zachodniej i tunelu kolejowego pod Łodzią. To największe inwestycje kolejowe w Polsce współfinansowane ze środków unijnych.
Prace przy budowie stacji Warszawa Zachodnia są mocno zaawansowane. Uczestnicy wizyt technicznych mogli zobaczyć między innymi budowane przejście podziemne i wnętrze budynku dworca. Na Zachodniej dla uczestników tegorocznych Dni Otwartych Funduszy Europejskich czekało także stoisko kampanii Bezpieczny Przejazd. W Łodzi z okazji 20-lecia Polski w UE kolejarze zaprezentowali zainteresowanym budowę przystanku Polesie. Następnie obejrzeli z bliska dużą maszynę TBM o imieniu Katarzyna, która drąży dwutorowy tunel pod centrum miasta w kierunku Dworca Fabrycznego. W sobotę spacery techniczne z mieszkańcami zorganizowane były na stacji Łódź Fabryczna.
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia zapewni pasażerom lepsze warunki podróżowania. Nowe perony będą połączone z dwiema warszawskimi dzielnicami kładką i przejściem podziemny. Stacja będzie przykryta dachem. Realizowane prace są dofinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Budowa tunelu otworzy Łódź i centrum Polski na nowe połączenia, które pozwolą lepiej wykorzystać potencjał Łodzi Fabrycznej – komunikacyjny oraz komercyjny. Przejazd pociągiem przez miasto pomiędzy głównymi stacjami będzie krótszy. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.