Bezpieczeństwo jest dla PLK priorytetem. Dlatego konsekwentnie od wielu lat PLK wykorzystuje środki unijne i krajowe, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe. W Małopolsce nowe rogatki i sygnalizatory zamontowano w kilkudziesięciu lokalizacjach na kolejowej zakopiance, między innymi w Kalwarii Zebrzydowskiej, Suchej Beskidzkiej, Makowie Podhalańskim, Jordanowie, Chabówce, Nowym Targu, w Zakopanem. Teraz, dzięki środkom z Krajowego Planu Odbudowy, na kolejnych 26 przejazdach będzie bezpieczniej.
W maju ruszyły prace na 5 przejazdach w Barcicach, Rytrze i w Muszynie na linii Tarnów – Leluchów. Stare i zużyte urządzenia zastąpimy nowymi. Za miesiąc roboty obejmą następne 4 skrzyżowania kolejowo-drogowe na tej trasie w Cieniawie, Kamionce Wielkiej i w Nowym Sączu. Sukcesywnie PLK będzie modernizować także zaplanowane pozostałe 17 przejazdów, m.in. na liniach Stróże – Krościenko, Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała, Kraków Płaszów – Oświęcim. Prace w ramach zadania poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych zakończymy w drugim kwartale przyszłego roku.
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zaplanowano w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych”. Projekt jest finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).