Gładko przez Krakowskie Przedmieście, na Mazowieckiej w obie strony
Zniknęły wszystkie nierówności i wykruszenia. Po wakacyjnym remoncie Krakowskie Przedmieście zyskało równą nawierzchnię, która będzie trwała i odporna na ruch autobusów. W nieco ponad dwa miesiące na odcinku między ul. Królewską a Miodową pojawiła się nowa kostka brukowa, a szczeliny wypełniła specjalistyczna fuga. Technologię robót opracowano na podstawie doświadczeń nabytych w czasie remontu ulicy Miodowej. Teraz wszystko jest gotowe, a od 2 września, na Krakowskie Przedmieście w dni powszednie wrócą autobusy linii 106, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i N44. W weekendy na odcinku od ulicy Miodowej do Świętokrzyskiej w dalszym ciągu będą ustępowały miejsca spacerowiczom. Nadal będą jeszcze trwały prace przy przystankach autobusowych i kilka z nich będzie działało jako tymczasowe w innych miejscach niż stałe.
Po sąsiedzku kończą się już prace na dwóch skrzyżowaniach ul. Mazowieckiej, w tym przy Świętokrzyskiej. To zmiany, które pozwolą skorzystać z budowanego parkingu podziemnego na placu Powstańców Warszawy. Od kilku dni ulica Mazowiecka jest już dwukierunkowa.
Odyńca już gotowa
W 2023 roku warszawscy drogowcy wyremontowali odcinek Odyńca pomiędzy aleją Niepodległości a ulicą Puławską, a wiosną ulica zazieleniła się nowymi drzewami. Wraz z początkiem szkoły zakończona zostanie wymiana nawierzchni i chodników, od alei Niepodległości do Wołoskiej. Prace w ramach „Frezowania Plus” trwały przez cały sierpień. W tym czasie wybudowane zostało też nowe przejście dla pieszych, a parkowanie zostało przeniesione na jezdnię. Autobusy linii 118, 168 i 172 wrócą na poprzednie trasy. 118 pojedzie przez ulicę Puławską i Malczewskiego, 168 do ulicy Woronicza (nadal remontowana jest ulica Spartańska), a 172 znów będzie kursowało ul. Odyńca do przystanku Chełmska. Pasażerowie linii 172 powinni zwrócić szczególną uwagę na rozkład jazdy. Zaczyna się remont pętli Sadyba i dlatego za ulicą Odyńca autobusy pojadą ulicami: Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Chełmską do pętli przed ulicą Czerniakowską. W drugą stronę, czyli do CH Blue City początek trasy będzie prowadził ulicami: Chełmską, Belwederską, Spacerową, Goworka, Puławską, przez plac Unii Lubelskiej, Boya-Żeleńskiego, Waryńskiego i Puławską. Zakończenie remontu ulicy Odyńca oznacza też powrót autobusów linii 141.
Zamoyskiego także po „Frezowaniu Plus”
W tym samym czasie skończy się inne „Frezowania Plus”: na ulicy Zamoyskiego. Tu również została wyremontowana nawierzchnia oraz chodnik po stronie fabryki Wedla, między aleją Zieleniecką a ulicą Lubelską oraz kawałek za skrzyżowaniem. Nie zapomniano także o zieleni, która została posadzona w ramach projektu z budżetu obywatelskiego. Przeorganizowano również parkowanie. Dotychczasowe skośne miejsca postojowe zastąpiono bezpieczniejszym parkowanie równoległym.
Na podstawowe trasy ,czyli do Dworca Wschodniego (do strony ulicy Lubelskiej) wrócą kursujące w tamtym rejonie autobusy linii 146 i 147 oraz 509 (w kursach wariantowych znów będą dojeżdżały do dworca od strony ulicy Kijowskiej). Przestaną jeździć tramwaje 79.
Wisłostradą trzema pasami
Trwa budowa nowego przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Wybrzeże Kościuszkowskie, Karowej i nowego mostu pieszo-rowerowego. 3 września, drogowcy przystąpią do kolejnego etapu prac. Kierowcy pojadą po wszystkich pasach na Wisłostradzie, zarówno w stronę Mokotowa, jak i Żoliborza. Ulica Karowa dalej pozostanie zamknięta między Wisłostradą a ulicą Dobrą. Nie zmienią się również zasady ruchu dla pieszych i rowerzystów.
Tunel przy Zachodnim znów przejezdny
Kończy się również asfaltowanie w tunelu przy modernizowanej stacji Warszawa Zachodnia. Pracujący tam kolejarze w nocy z 1 na 2 września, otworzą wszystkie nawy obiektu, a kierowcy znów będą tu jeździli według zasad sprzed remontu.
To nie koniec remontów drogowych
Koniec wakacji nie oznacza jednak końca remontów drogowych. Jeszcze w tym roku warszawscy drogowcy planują istotne remonty dróg. Kontynuowana będzie budowa buspasa na ulicy Głębockiej. Rozpędzają się prace w kwartale ulic Złota i Zgoda. Wykonawca zaczął też prace na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej z Grenadierów i Poligonową, gdzie – poza kompleksową modernizacją sygnalizacji – powstanie zupełnie nowe przejście dla pieszych. W tym miejscu od wielu lat warszawiacy mogą korzystać tylko z kładki.
Już 2 września rozpocznie się budowa ronda u zbiegu ulic Augustówka i Zawodzie. Na czas prac część skrzyżowania zostanie zamknięta, a na otwartej ruch będzie odbywał się wahadłowo.