O przetargu
W przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza wpłynęło siedem ofert. GDDKiA przy sprawdzaniu i ocenie brała cztery kryteria:
- cena (60 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.).
Po dokonaniu analizy ofert rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał najkorzystniejszą ofertę, którą złożyło konsorcjum spółek Gülermak i Budimex. Wartość złożonej oferty to 1 909 653 720,00 zł. Wybrane konsorcjum zrealizuje inwestycję w terminie 59 miesięcy oraz przedłużyło okres gwarancji do 5 lat. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca).
Droga ekspresowa S19 Jawornik – Lutcza
Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza będzie realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja powstanie w systemie „Projektuj i buduj”. Generalny wykonawca zrealizuje odcinek drogi o długości ok. 5,2 km, który poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą DK19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości prawie 3 km pod górą Kamieniec.
Prócz wyżej wymienionej estakady i tunelu powstaną m.in.: most pełniący funkcje dla małych zwierząt, Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik, urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), system zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska.