Najniższą ofertę w przetargu na realizację inwestycji złożyła spółka Mirbud. Wartość złożonej oferty to prawie 279 mln zł.
Pozostałe złożone oferty:
- Mostostal Warszawa – 279,6 mln zł,
- POLAQUA – 311,6 mln zł,
- STRABAG – 317,2 mln zł,
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 327,9 mln zł,
- Budimex – 336,8 mln zł,
- Unibep – 379,8 mln zł,
- Konsorcjum Trakcja i Budromost – Starachowice – 443,4 mln zł.
Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (55 procent), okres gwarancji (40 procent) oraz zagospodarowanie destruktu asfaltowego (5 procent).
GDDKiA planuje podpisać umowę z wybranym wykonawcą w I kwartale 2025 r. Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na wykonanie inwestycji od daty podpisania umowy (w tym złożenie wniosku o decyzję ZRID do 10 miesięcy od daty podpisania umowy). Zakończenie prac przewidywane jest w IV kwartale 2028 r.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie obwodnicy Skaryszewa wraz z rozbudową DK9 od Skaryszewa do początku obwodnicy Iłży.
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- obiekty inżynierskie,
- drogi do obsługi ruchu lokalnego,
- oświetlenie,
- odwodnienie drogi,
- ciąg pieszo-rowerowy,
- urządzenie ochrony środowiska,
- urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Obwodnica Skaryszewa będzie miała ponad 5 km długości. Droga planowa jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP.
W ramach rozbudowy ponad 12-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 9 Skaryszew – Iłża wykonawca wykona m.in.:
- nową konstrukcję drogi,
- odwodnienie drogi,
- przebuduję 18 skrzyżowań,
- wybuduje ciągi pieszo-rowerowe,
- wybuduje zatoki autobusowe.
Droga zostanie dostosowana do parametrów klasy GP.