Most w Jęczniku w ciągu DK53
Most w Jęczniku jest stalowy i jednoprzęsłowy, o długości ponad 10 m i szerokości 8 m. Przejazd ma szerokość 5 m. Konstrukcja opiera się na stalowych belkach ,,kapeluszowych’’ zabezpieczonych zaprawą (zwanych Zoresówkami), osadzonych na murowanych podporach z kamienia.
Jakie prace zostaną wykonane?
Aby wzmocnić południową stronę konstrukcji mostu, zostaną dodane specjalne stalowe wsporniki. Końce tych wsporników będą oparte na dźwigarze zrobionym z mocnej stali. Dźwigar o długości 5 m zostanie umieszczony między istniejącymi belkami mostu, w pewnej odległości od brzegu.
Dodatkowy dźwigar zostanie wprowadzony pod most przy pomocy specjalnych rusztowań. Po umieszczeniu go na odpowiednim miejscu, zostanie przymocowany stalowymi blachami o grubości 10 mm. Te blachy będą solidnie przyspawane do dźwigara. Na końcach każdej blachy znajdą się stalowe płaskowniki, które również zostaną mocno przymocowane.
Pod blachy wprowadzone zostaną stalowe podpory (łożyska) o długości 30 cm, które będą zapewniały stabilność. Przed ich zamontowaniem powierzchnia betonu zostanie odpowiednio przygotowana (oczyszczona i wzmocniona specjalną zaprawą). Po ustawieniu wszystkiego na swoim miejscu szczeliny pomiędzy dźwigarami a wspornikami zostaną wypełnione stalowymi klinami.
Po remoncie most w Jęczniku zapewni bezpieczny przejazd drogą krajową nr 53.