
Przebudowa tej strategicznej przeprawy stała się konieczna. Ma to związek z zaawansowanym wiekiem konstrukcji, stopniem jej wyeksploatowania oraz poziomem ruchu, jaki przenosi. Według ostatniego GPR 2020/21, to ok. 21 tys. pojazdów na dobę.
Wykonawca od chwili podpisania umowy ma 28 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej, co oznacza, że ta powinna być gotowa na początku jesieni 2027 r.
Przed wykonawcą dokumentacji stoi bardzo trudne zadanie. Poza oczywistymi kwestiami technicznymi, prawdziwym wyzwaniem będzie opracowanie czasowej organizacji ruchu. Szczególnie istotną kwestią w tym przypadku staje się uwzględnienie potrzeb przewoźników i szeroko rozumianego transportu ciężkiego. Następnym niezwykle trudnym zadaniem będzie opracowanie planów tymczasowej przeprawy w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu. Nie ułatwią tego ani pobliskie skrzyżowanie z DK74, ani sąsiadująca z mostem gęsta zabudowa jednorodzinna.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan