Postępy na odcinku S19 Krosno – Miejsce Piastowe
Za realizację 10-kilometrowego odcinka odpowiada firma Aldesa, a wartość kontraktu wynosi 365,07 mln zł. Aktualne zaawansowanie rzeczowe przekracza 69%, z czego w branży mostowej wynosi 78%.
Prace drogowe i infrastrukturalne
Na odcinku trwają intensywne roboty ziemne i nawierzchniowe. Wykonano już m.in.:
- 370 tys. m³ zdjętej warstwy ziemi,
- 150 tys. m³ wymienionych gruntów słabonośnych,
- 273 tys. m³ wykopów w gruntach skalistych i 478 tys. m³ w nieskalistych,
- 740 tys. m³ nasypów.
Trwa również budowa kolejnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni:
- podbudowa pomocnicza z mieszanki niezwiązanej (17 cm) – 95%,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej (20 cm) – 88%,
- podbudowa z AC 22 P – 62%,
- warstwa wiążąca z AC 16 W – 45%.
Roboty mostowe i kubaturowe
Wykonano istotny zakres prac mostowych – na ośmiu obiektach ułożono belki typu T, a na wiadukcie nad linią kolejową Stróże – Krościenko zakończono betonowanie ustroju nośnego. Łącznie zużyto 15 tys. m³ betonu i 2100 ton stali zbrojeniowej.
Zamontowano 268 belek strunobetonowych typu T oraz 157 prefabrykatów skrzynkowych w ramach przepustów. Trwają również prace związane z wyposażeniem obiektów: izolacje, dylatacje, odwodnienie i nawierzchnie chodników.
W Miejscu Piastowym realizowana jest budowa Obwodu Drogowego, obejmująca cztery obiekty kubaturowe oraz infrastrukturę towarzyszącą. Prowadzone są także roboty instalacyjne (elektryczne i sanitarne).
Węzły drogowe i sieci branżowe
Na węźle Miejsce Piastowe trwa układanie nawierzchni bitumicznej na rondach i DK28, co umożliwi kontynuację robót w kierunku Dukli. Równolegle postępują prace związane z budową:
- sieci elektroenergetycznych,
- kanału technologicznego,
- systemu odwodnienia,
- zbiorników retencyjnych,
- słupów oświetleniowych,
- fundamentów pod bramownice.

Zaawansowanie na odcinku S19 Miejsce Piastowe – Dukla
Drugi 10-kilometrowy odcinek realizowany jest przez firmę STRABAG. Wartość inwestycji to 478,91 mln zł. Ogólne zaawansowanie prac przekracza 68%, natomiast w branży mostowej – 88%.
Roboty drogowe i nawierzchnie
Ułożono już ponad połowę podbudowy zasadniczej z AC 22 P oraz 38% warstwy wiążącej z AC 16. Planowane jest wykonanie odcinka próbnego warstwy ścieralnej z SMA 11 PMB, co umożliwi zamknięcie pierwszego sektora głównej jezdni.
Wykonano również:
- 80% nasypów (733 tys. m³),
- 85% wykopów (737,6 tys. m³).
Obiekty inżynierskie i infrastruktura towarzysząca
Trwa procedura uzyskiwania pozwoleń na użytkowanie dla 18 obiektów. Wykorzystano już ponad 4 tys. ton stali zbrojeniowej oraz 30,4 tys. m³ betonu konstrukcyjnego.
Na węźle Dukla, łączącym S19 z DK19 i drogą powiatową, zakończono układanie warstwy wiążącej na głównej trasie. Łącznice są w trakcie robót ziemnych.
Miejsca Obsługi Podróżnych
Na MOP Równe zakończono zasadnicze roboty ziemne i murowe. Trwają przygotowania do wykonania odcinków próbnych nawierzchni cementowych dla stanowisk postojowych dla samochodów ciężarowych. Zaplanowano:
- podbudowę z betonu C8/10,
- nawierzchnię z betonu C35/45.
Zakres inwestycji
Każdy z odcinków realizowany jest w przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi. Powstaną:
- na odcinku Krosno – Miejsce Piastowe: dwa węzły (Krosno i Miejsce Piastowe), 21 obiektów inżynierskich (w tym 9 mostów i 7 wiaduktów),
- na odcinku Miejsce Piastowe – Dukla: węzeł Dukla i 20 obiektów inżynierskich (w tym 3 estakady, 9 mostów i przejścia dla zwierząt),
- infrastruktura ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowa dróg kolidujących i infrastruktury technicznej.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
