REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Prudnika

Wydano decyzję środowiskową dla obwodnicy Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41 (DK41). To kluczowy krok umożliwiający dalsze prace projektowe i przygotowania do budowy trasy o długości 2,7 km, która wyprowadzi ruch tranzytowy poza centrum miasta.

bliżej budowy obwodnicy Prudnika w ciągu DK41,
Droga krajowa nr 41 w Prudniku, fot. GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/
Spis treści

Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Prudnika

Wójt Gminy Lubrza wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41. Trasa o długości około 2,7 km omijać będzie miejscowość od wschodu i stanowić będzie istotne odciążenie dla układu komunikacyjnego w rejonie Prudnika.

Decyzja środowiskowa jest jednym z najważniejszych etapów przygotowania inwestycji drogowej, ponieważ zatwierdza wariant przebiegu przyszłej trasy oraz określa warunki jej realizacji z punktu widzenia ochrony środowiska.

Wariant I wybrany do realizacji

Na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) przeanalizowano trzy warianty przebiegu obwodnicy. W wyniku szczegółowej analizy środowiskowej i technicznej rekomendowany został wariant I, który następnie uwzględniono we wniosku o wydanie DŚU.

Dzięki uzyskanej decyzji możliwe jest kontynuowanie prac projektowych, w tym opracowanie Koncepcji programowej oraz przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji ZRID. Ogłoszenie przetargu planowane jest po zakończeniu prac przygotowawczych, natomiast rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest w 2027 roku.

Przebieg planowanej trasy

Nowy odcinek obwodnicy zostanie zlokalizowany na terenie gmin Lubrza i Prudnik. Trasa rozpocznie się na istniejącej obwodnicy Lubrzy w ciągu DK40, a zakończy się włączeniem do drogi krajowej nr 41 w rejonie ogródków działkowych. Droga zostanie zaprojektowana jako klasa GP – główna ruchu przyspieszonego.

Zakres inwestycji

W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch rond oraz dwóch obiektów inżynierskich – nad linią kolejową i nad ul. Jesionkową. Przebudowane zostaną także drogi krzyżujące się z obwodnicą, a ponadto powstaną drogi dojazdowe zapewniające obsługę przyległego terenu.

Poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu

Podstawowym celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miejscowości, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy płynności ruchu w regionie. Inwestycja wpłynie także na wzrost przepustowości układu drogowego oraz ograniczenie uciążliwości związanych z natężeniem ruchu ciężkiego w obszarze zurbanizowanym.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.