Postęp prac na odcinku Płońsk – Czosnów
Roboty na budowie drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem są w końcowej fazie. Wykonywana jest podbudowa oraz nawierzchnia, prowadzone są roboty brukarskie i mostowe, a także przebudowa kolizji z infrastrukturą podziemną. Trwa montaż ekranów akustycznych wraz z wypełnieniem.
Realizacja inwestycji została podzielona na trzy odcinki:
- Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski – zaawansowanie 79%, termin zakończenia: marzec 2026 r.
- Załuski – Modlin – zaawansowanie 87%, termin zakończenia: sierpień 2025 r.
- Modlin – Czosnów – zaawansowanie 95%, termin zakończenia: sierpień 2025 r.
Dla wszystkich kontraktów podpisano aneksy wydłużające czas realizacji. Wykonawcy zgłosili roszczenia dotyczące dodatkowego czasu lub finansowania, jednak inwestor mobilizuje ich do udostępnienia trasy głównej wszystkich odcinków jeszcze w 2025 r.

Parametry drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów
Modernizacja obejmuje przebudowę obecnej drogi dwujezdniowej (po dwa pasy ruchu w każdą stronę) do parametrów trasy ekspresowej klasy „S” o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu. Dostęp do drogi będzie możliwy poprzez sześć węzłów: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Zakroczym, Załuski, Przyborowice i Poczernin.
Projekt przewiduje budowę trzech Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Modlin, Załuski i Poczernin), Obwodu Utrzymania Drogi oraz obiektów inżynierskich, w tym mostów, wiaduktów i przepustów. Powstaną również drogi do obsługi terenów przyległych.

Finansowanie inwestycji
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt realizacji drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów przekracza 2,8 mld zł, z czego wydatki kwalifikowalne wynoszą blisko 1,5 mld zł. Dofinansowanie unijne to ponad 1,2 mld zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
