REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Obwodnica Dobrego Miasta – wariant 3 rekomendowany do realizacji

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy GDDKiA zatwierdziła Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla inwestycji „Obwodnica Dobrego Miasta”. Najkorzystniejszym rozwiązaniem uznano wariant 3, dla którego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

Obwodnica Dobrego Miasta – skrzyżowanie DK51 z ruchem tranzytowym w centrum
Ruch samochodów w centrum Dobrego Miasta, fot. GDDKiA O/Olsztyn, www.gov.pl/web/gddkia-olsztyn/
Spis treści

Wariant 3 jako preferowany przebieg obwodnicy Dobrego Miasta

8 sierpnia 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Komisja zaakceptowała Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla budowy obwodnicy Dobrego Miasta. Najkorzystniejszym rozwiązaniem wskazano wariant 3, dla którego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Protokół z posiedzenia, zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora, będzie podstawą formalnego wystąpienia do Burmistrza Dobrego Miasta o wydanie DŚU, co ostatecznie przesądzi o przebiegu trasy.

Uczestnicy procesu oceny

W posiedzeniu KOPI uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, pracownicy GDDKiA, projektanci opracowujący dokumentację oraz reprezentanci instytucji zewnętrznych, w tym samorządowcy. Był to kolejny etap procesu konsultacyjno-decyzyjnego, poprzedzony pracami Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.

Przebieg trasy obwodnicy

Analizie poddano trzy warianty przebiegu obwodnicy, wszystkie po wschodniej stronie Dobrego Miasta. W każdym z nich trasa rozpoczynała się w Kosyniu i ponownie łączyła z drogą krajową nr 51 przed Barcikowem, omijając Stary Dwór. Wariant 3, rekomendowany do realizacji, odchodzi najbardziej na wschód od miasta i ma planowaną długość ok. 7,3 km.

Cele inwestycji

Budowa obwodnicy Dobrego Miasta ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego oraz ograniczenie negatywnego wpływu hałasu i emisji spalin na mieszkańców.

Kontekst realizacyjny

Inwestycja znajduje się na liście zadań rezerwowych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030. Jej realizacja będzie możliwa po uzyskaniu finansowania w ramach tego programu.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.