Droga ekspresowa S1 Oświęcim – Dankowice
Na liczącym blisko 16 km odcinku S1 Oświęcim – Dankowice wybudowano trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola i Brzeszcze. Powstało 18 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, siedem wiaduktów drogowych, dwa wiadukty kolejowe, estakada, dwa przejścia dla zwierząt oraz kładka dla pieszych.
Wśród kluczowych obiektów warto wymienić estakadę o długości ponad 480 m, poprowadzoną nad linią kolejową nr 93, przejściem dla zwierząt, stawem Tesznowiec i drogą powiatową. Obiekt w technologii nasuwu segmentów wykonano jako sprężoną konstrukcję skrzynkową. Drugim ważnym elementem jest most o długości 224 m nad Wisłą i przejściem dla dużych zwierząt, zrealizowany w technologii nawisowej.
Obwodnica Oświęcimia
W grudniu 2024 r. udostępniono kierowcom pierwszy, 2,2-kilometrowy fragment wschodniej części obwodnicy Oświęcimia. Drugi odcinek, o długości 4,2 km, zostanie otwarty wraz z nowym fragmentem S1. Połączy on węzeł Oświęcim z rondem w Pławach, odciążając układ drogowy miasta.
Nowo oddane trasy będą początkowo dostępne wyłącznie dla pojazdów do 3,5 t, z uwagi na trwającą budowę sąsiednich odcinków S1. Ruch zostanie poprowadzony poprzez rondo na ul. Wojewódzkiej i most na Wiśle, z możliwością podróży w kierunku Woli, Jedliny i Brzeszcz. Rozwiązanie to powstało we współpracy z samorządami lokalnymi, by uniknąć nadmiernego obciążenia dróg miejskich.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
