Nowy sposób dostępu do informacji pasażerskiej
W ramach przygotowań do wrześniowej korekty rozkładu jazdy pracownicy PLK rozmieszczali na przystankach i stacjach indywidualne kody QR. Po ich zeskanowaniu podróżny otrzymuje na telefonie tabelę z aktualnymi odjazdami dla danej lokalizacji. Dane dostępne są w Portalu Pasażera, w zakładce Katalog stacji, i można je wyświetlać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, także w trybie pełnoekranowym.
Jak podkreśla Krzysztof Drozdowski, Członek Zarządu, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w PLK S.A., nowe rozwiązanie wpisuje się w proces cyfryzacji kolei i ma ułatwić pasażerom korzystanie z usług. Testy pozwolą na optymalizację systemu z uwzględnieniem opinii podróżnych.
Testy i opinie pasażerów
Nowa funkcjonalność obejmuje 530 lokalizacji. Aby uruchomić system, konieczne było wcześniejsze przygotowanie zaplecza informatycznego. Opinie podróżnych zbierane będą na bieżąco, m.in. za pośrednictwem aplikacji Sprawny Peron, dostępnej w Google Play i App Store. Sugestie użytkowników mają zostać wykorzystane przy dalszym rozwijaniu i doskonaleniu systemu.
Od grudnia w całej Polsce
Docelowo od połowy grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, kody QR umożliwiające dostęp do informacji o odjazdach będą dostępne na wszystkich czynnych przystankach i stacjach kolejowych zarządzanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
