REKLAMA
Hydrotechnika Inż. Bezwykopowa Wiadomości
1 Minuta czytania

Modernizacja infrastruktury Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” zakończona

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie zakończyła modernizację infrastruktury przy Nabrzeżu Gdyńskim, przygotowując się do przyjęcia nowego doku pływającego. Inwestycja zwiększa możliwości operacyjne stoczni i wzmacnia jej pozycję na rynku.

Modernizacja infrastruktury Stoczni Gryfia – Korporacja Budowlana DORACO
Zdjęcie: Korporacja Budowlana DORACO
Spis treści

Nowa infrastruktura w Stoczni „Gryfia”

Realizacja projektu „Modernizacja infrastruktury na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego przy Nabrzeżu Gdyńskim w Szczecinie” stanowi strategiczny krok w rozwoju stoczni. Generalnym wykonawcą prac była Korporacja Budowlana DORACO.

Zakres modernizacji obejmował budowę pirsu o długości ponad 57 m, przebudowę i rozbudowę Nabrzeża Gdyńskiego, a także wykonanie głębi dokowej o głębokości 17 m. Powstały również nowe systemy techniczne, w tym sieci elektroenergetyczne, instalacje gazów technicznych oraz systemy monitoringu i oświetlenia. Rozwiązania te dostosowano do obsługi większych jednostek i przygotowania miejsca dla nowego doku nr 8, który w 2027 r. zastąpi dok nr 1.

Modernizacja infrastruktury Stoczni Gryfia – Korporacja Budowlana DORACO
Zdjęcie: Korporacja Budowlana DORACO

Zwiększone możliwości operacyjne

Jak podkreśla prezes zarządu MSR „Gryfia” S.A. Daniel Opas, modernizacja to inwestycja w przyszłość stoczni. Nowa infrastruktura, w tym zmodernizowane nabrzeża oraz dalby cumownicze, stanowi podstawę dalszych planów rozwojowych. Dok nr 8 stanie się centrum operacji, umożliwiając obsługę jednostek o nośności do 80 000 DWT i świadczenie usług na światowym poziomie.

Realizacja prac przez DORACO

Korporacja Budowlana DORACO zrealizowała kompleksowy zakres robót hydrotechnicznych, budowlanych i instalacyjnych. W ramach projektu wykonano m.in. pomost technologiczny z torami dla żurawi, przebudowę Nabrzeża Gdyńskiego na odcinku 316 m, a także pogłębienie akwenu do 17 m.

Kluczowym zadaniem było przeprowadzenie przewiertu sterowanego pod dnem Odry w celu montażu kabli energetycznych zasilających wyspę Gryfia. Zmodernizowano również nawierzchnie, instalacje wodno-kanalizacyjne oraz zaplecze stanowiska doku. Do największych wyzwań należały prace hydrotechniczne prowadzone w trudnych warunkach, w tym pogrążanie stalowych pali i ścianek szczelnych o długości do 30 m.

– Zakończony projekt otwiera Stocznię Gryfia na nowe horyzonty i możliwości. Nowy dok wzmocni potencjał gospodarczy Pomorza Zachodniego i będzie impulsem dla rozwoju przemysłu morskiego oraz sektora offshore – zaznaczyła Angelika Cieślowska, prezes zarządu Korporacji Budowlanej DORACO.

Fundament pod dalszy rozwój

Modernizacja infrastruktury stanowi przełomowy etap w historii Stoczni „Gryfia”. Posadowienie doku pływającego nr 8 w II kwartale 2027 r. będzie kamieniem milowym w rozwoju zakładu, Szczecina i całego przemysłu stoczniowego Pomorza Zachodniego.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.