Nowa DK9 od S74 do obwodnicy Nowej Dęby
Umowa o wartości ok. 8,5 mln zł została zawarta z firmą TPF, która w ciągu 24 miesięcy przygotuje niezbędną dokumentację. To ostatni element inwestycji, której celem jest budowa nowego przebiegu DK9 od S74 do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4.
Wcześniej, 15 kwietnia br., podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji dla odcinka pomiędzy obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, a 9 maja br. dla fragmentu od obwodnicy Kolbuszowej do autostrady A4. Łącznie nowa droga wraz z obwodnicami będzie liczyć ok. 60 km.
Rola obwodnic w spójności przebiegu
Integralnym elementem inwestycji są obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej, dla których trwa obecnie procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej. To one zapewnią ciągłość przebiegu nowej DK9 i odciążą ruch w miejscowościach.
Zakres prac przygotowawczych
Zgodnie z umową powstanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
W ramach analiz zostaną uwzględnione aspekty ruchowe, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Wstępnie określone zostaną rozwiązania projektowe, sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami DK9, obsługa terenów przyległych oraz urządzenia ochrony środowiska.
Przygotowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji środowiskowej stanowi warunek rozpoczęcia kolejnego etapu – opracowania Koncepcji programowej, która wskaże zakres robót niezbędnych do realizacji inwestycji.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
