Nowe perony i przejście podziemne
Projekt modernizacji przystanku kolejowego Warszawa Gołąbki przewiduje budowę dwóch 200-metrowych peronów z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Zostaną one połączone z wiaduktem przy ul. Gierdziejewskiego dzięki schodom i windom, co zapewni dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.
Likwidowana kładka zostanie zastąpiona przejściem podziemnym z pochylniami, które ułatwi bezpieczne przemieszczanie się pasażerów.
Większy komfort i lepsza funkcjonalność
Zakres inwestycji obejmuje także modernizację sieci trakcyjnej oraz budowę parkingu na 30 samochodów po północnej stronie przystanku. Nowa infrastruktura pozwoli obsługiwać ruch pasażerski na liniach kolejowych nr 3 (Warszawa – Poznań) i nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki). Dzięki temu zwiększą się możliwości obsługi pociągów, również tych kursujących od strony Warszawy Gdańskiej.
Harmonogram prac
Prace projektowe ruszą w przyszłym roku, a podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na I kwartał 2026 roku. Zakończenie modernizacji przystanku kolejowego Warszawa Gołąbki przewidziano na 2029 rok. Inwestycja zapewni pasażerom nowoczesną infrastrukturę, lepszą dostępność i wyższy komfort podróżowania.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
