Rozbudowa ul. Białołęckiej – poprawa układu komunikacyjnego i bezpieczeństwa
Rozpoczyna się jedna z najważniejszych inwestycji drogowych na warszawskiej Białołęce. Modernizacja obejmie odcinek o długości około 4 km – od ul. Kopijników do ul. Ketlinga. Ulica zyska nową jezdnię z jednym pasem ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie oraz system odwodnienia.
Na skrzyżowaniach z ulicami Kopijników i Cieślewskich powstaną ronda, a przy ul. Mariana Hemara – pętla autobusowa. Między ul. Stębarską a skrzyżowaniem z Artyleryjską, Łabiszyńską i Kopijników pojawi się sygnalizacja świetlna, przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe. Projekt przewiduje włączenie do istniejącego układu komunikacyjnego ul. Łabiszyńskiej oraz węzła trasy S8.
– Rozpoczynamy jedną z kluczowych inwestycji w tej części miasta. Dynamiczny rozwój Białołęki sprawił, że rozbudowa ul. Białołęckiej jest niezbędna. Zwiększymy bezpieczeństwo, płynność ruchu i komfort życia mieszkańców – podkreśla Ewelina Degowska, dyrektorka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Budowa kanalizacji sanitarnej i przepompowni
Zakres inwestycji obejmuje również budowę kanalizacji sanitarnej o długości 1591,5 m w ul. Białołęckiej – na odcinku od ul. Ketlinga do ul. Białołęckiej 272 – wraz z odgałęzieniami w boczne ulice oraz budową przepompowni ścieków z wjazdem dostosowanym do nowego układu drogowego.
– Rozbudowa sieci kanalizacyjnej to kolejny krok w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców. Dzięki tej inwestycji możliwe będzie przyłączenie kolejnych domów do systemu miejskiego i likwidacja zbiorników bezodpływowych – zaznacza Piotr Zalewski, członek zarządu Wodociągów Warszawskich.
Nowa sieć umożliwi podłączenie 51 punktów adresowych i dalszą rozbudowę infrastruktury kanalizacyjnej w ulicach Przydrożnej, Dobka z Oleśnicy, Warzelniczej i Brzeziny.
Zieleń i nowy wygląd ulicy
Inwestycja obejmuje również zagospodarowanie terenów zielonych. Wzdłuż drogi pojawi się blisko 300 drzew – głównie lip drobnolistnych – oraz ponad 7100 krzewów, takich jak derenie, tawuły i berberysy. Uzupełnieniem będą trawy ozdobne: trzcinnik ostrokwiatowy i rozplenica japońska.
Koszty i harmonogram inwestycji
Umowa została podpisana między Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta, Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. oraz firmą Skanska. Termin realizacji wszystkich prac wynosi 32 miesiące.
Całkowity koszt inwestycji to około 95,8 mln zł, z czego na prace MPWiK przypada 9,5 mln zł, a na rozbudowę drogi – blisko 86,3 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
