Północny odcinek drogi S3 w pełni przejezdny
Droga ekspresowa S3 Świnoujście – Troszyn o długości 33 km została zrealizowana w dwóch częściach: Świnoujście – Dargobądz oraz Dargobądz – Troszyn. Umowy na zaprojektowanie i budowę podpisano w 2020 r., a roboty ruszyły na początku 2022 r. Wartość umowy dla pierwszego odcinka wyniosła 688,8 mln zł, a dla drugiego 679,3 mln zł. Całkowity koszt inwestycji, obejmujący również prace przygotowawcze, odszkodowania, nadzór i badania archeologiczne, sięgnął 1,76 mld zł. Projekt otrzymał 757,4 mln zł dofinansowania z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Trasa drogi S3 w dużej części przebiega w śladzie dawnej drogi krajowej nr 3, co wymagało licznych zmian organizacji ruchu podczas budowy oraz w trakcie etapowego udostępniania drogi. W 2025 r. ruch sukcesywnie przenoszono na nowe odcinki S3 – w maju otwarto fragment od węzła Świnoujście do węzła Świnoujście Łunowo, w czerwcu wprowadzono ruch między Łunowem a Międzyzdrojami, co umożliwiło likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów i poprawiło płynność przejazdu. Na koniec czerwca oddano do ruchu odcinek Międzyzdroje – Wolin Zachód, a 7 października wprowadzono pełny ruch dwujezdniowy na trasie Wolin – Troszyn.
Prace wykończeniowe i utrzymaniowe na drodze S3
Choć główne jezdnie drogi S3 są już w pełni przejezdne, prace przy inwestycji jeszcze trwają. Wykonawcy kontynuują roboty wykończeniowe, porządkowe i nasadzenia zieleni. Na odcinku Dargobądz – Troszyn pozostaje do ukończenia para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Przebudowywana jest także ulica Mickiewicza w Wolinie.
Na odcinku Świnoujście – Dargobądz wciąż zamknięty pozostaje węzeł Świnoujście Terminal LNG, gdzie do końca roku wykonawca zdemontuje wytwórnię mas bitumicznych i zakończy pozostałe roboty.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
