Wydano DŚU dla obwodnicy Międzyborza
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stanowi jeden z najważniejszych etapów przygotowania inwestycji drogowej. Dokument określa wariant, w jakim zostanie zrealizowana obwodnica Międzyborza w ciągu DK25.
Wydanie DŚU poprzedziła szczegółowa analiza różnych wariantów przebiegu trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. Procesowi towarzyszyły spotkania informacyjne oraz konsultacje społeczne z mieszkańcami gminy.
Wariant przebiegu obwodnicy Międzyborza
Zatwierdzony wariant 1 zakłada budowę obwodnicy po wschodniej stronie miasta, w nowym śladzie, o długości około 8,5 km. Trasa będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z systemem skrzyżowań, dróg poprzecznych i dojazdowych.
W ramach inwestycji zaplanowano budowę obiektów inżynierskich, elementów ochrony środowiska oraz rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD).
Przebieg obwodnicy obejmuje tereny rolnicze i leśne, przecina cieki Dopływ spod Międzyborza i Dopływ spod Oskiej Piły, a także krzyżuje się z drogami lokalnymi – m.in. ulicami Graniczną, Polną i Sycowską. Na całym odcinku przewidziano przejścia dla zwierząt małych, średnich i dużych. Trasa zakończy się włączeniem do DK25 w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1490D.
Cel inwestycji
Budowa obwodnicy Międzyborza ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta oraz terenów zabudowanych w sąsiednich miejscowościach. Realizacja inwestycji poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu, ograniczy hałas i emisję spalin, a także zwiększy komfort życia mieszkańców Międzyborza, Osy, Górzycy i Oskiej Piły.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
