Przetarg na opracowanie dokumentacji modernizacji linii kolejowej Reda – Hel
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Władysławowo Port – Hel na odcinku Władysławowo – Hel (budowa mijanek) – prace projektowe”. To kolejny etap działań zmierzających do zwiększenia liczby pociągów kursujących na popularnej trasie prowadzącej na Mierzeję Helską.
Celem przedsięwzięcia jest opracowanie projektu, który umożliwi realizację inwestycji poprawiających przepustowość jednotorowej linii. Dzięki planowanym rozwiązaniom zwiększy się liczba połączeń pasażerskich, co ułatwi mieszkańcom północnych Kaszub i turystom podróże koleją nad Bałtyk.
Zakres planowanych prac
W ramach opracowania dokumentacji projektowej przewidziano budowę mijanek Hel Bór oraz Chałupy, poszerzenie peronu nr 1 i budowę nowego peronu nr 2 na stacji Władysławowo, a także budowę drugiego toru na odcinku Władysławowo – Władysławowo Port.
We współpracy z samorządem planowana jest również budowa przejścia podziemnego pod torami na stacji Władysławowo, które połączy budynek dworca kolejowego po stronie wschodniej z powstającym dworcem PKS po stronie zachodniej.
Harmonogram i finansowanie
Dokumentacja projektowa zostanie opracowana w latach 2026–2028 ze środków własnych PLK. Prace budowlane będą realizowane w ramach odrębnego zadania po zapewnieniu źródeł finansowania.
Projekt modernizacji linii kolejowej nr 213 Reda – Hel wpisuje się w założenia podpisanego w 2024 r. „Paktu Kolejowego dla Pomorza”, zawartego pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego oraz PKP S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
