9 ofert w przetargu na rozbudowę DK28 Długie – Sanok
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała dziewięć ofert w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 28 na odcinku Długie – Sanok. Przedsięwzięcie stanowi istotny element rozwoju sieci drogowej Podkarpacia, poprawi komunikację w regionie oraz skróci czas dojazdu w Bieszczady.
Planowana inwestycja połączy obwodnice Sanoka i Miejsca Piastowego, tworząc bezpośrednie połączenie z drogą ekspresową S19. Dzięki temu usprawniony zostanie ruch tranzytowy oraz poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróży.
Oferty w postępowaniu
W postępowaniu przetargowym złożono dziewięć ofert:
- Protechnicon – 2 942 959,50 zł
- Konsorcjum Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. sp. k./Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. – 3 658 954,80 zł
- Promost Consulting – 3 671 550,00 zł
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa – 3 679 525,32 zł
- Sweco Polska – 4 291 802,10 zł
- Konsorcjum MP – MPRB – 4 477 200,00 zł
- TPF – 4 916 290,32 zł
- IVIA – 5 811 750,00 zł
- DATABOUT – 5 817 900,00 zł
Złożone oferty zostaną teraz poddane weryfikacji i ocenie według czterech kryteriów: ceny (60%), doświadczenia głównego projektanta drogowego (20%), zespołu geologicznego (10%) oraz zespołu środowiskowego (10%).
To już drugie postępowanie dotyczące tego zadania. Poprzedni przetarg został unieważniony, ponieważ wszystkie oferty przekraczały zakładaną kwotę.
Zakres dokumentacji
Zakres obecnego zamówienia obejmuje prace przygotowawcze, które rozpoczną proces realizacji inwestycji. W ramach opracowania wykonane zostanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) oraz przygotowane zostaną materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Docelowo projekt rozbudowy DK28 przewiduje budowę nowego odcinka drogi o długości około 6 km, omijającego miejscowości Długie, Pisarowce i Nowosielce, a także rozbudowę istniejącej trasy na długości około 2 km w miejscowościach Czerteż i Zabłotce.
Realizacja inwestycji umożliwi sprawniejsze połączenie regionu sanockiego z drogą ekspresową S19, co przełoży się na wzrost bezpieczeństwa i rozwój gospodarczy południowej części województwa podkarpackiego.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
