Znaczenie rozbudowy DK60 w regionie
Odcinek DK60 między Topolą Królewską a Kutnem to istotny fragment układu drogowego, pełniący funkcję dogodnego połączenia dla kierowców podróżujących DK91 z Łodzi w kierunku Płocka. Trasa ma lokalny charakter i jest intensywnie eksploatowana przez mieszkańców, którzy codziennie dojeżdżają do szkół, przedszkoli oraz miejsc pracy w Kutnie, Łęczycy i Łodzi.
Ze względu na wysoki poziom zużycia infrastruktury rozbudowa DK60 jest konieczna. Modernizacja podniesie nośność jezdni do aktualnych standardów, zwiększy komfort podróży oraz poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu.
Bezpieczeństwo jako priorytet rozbudowy DK60
Projekt zakłada realizację licznych działań zwiększających bezpieczeństwo na drodze. Na około jednej trzeciej długości modernizowanego odcinka powstaną chodniki i ścieżki rowerowe, a także wygodne i bezpieczne zatoki autobusowe.
Na całej trasie zaplanowano budowę siedmiu rond:
- przy skrzyżowaniu z DK91 w Topoli Królewskiej,
- przy skrzyżowaniu z DK92 w Kutnie,
- w pięciu lokalizacjach istniejących skrzyżowań.
Ronda usprawnią organizację ruchu i ograniczą liczbę potencjalnych kolizji. Dodatkowo w Lesznie przewidziano likwidację jednopoziomowego przejazdu kolejowego i budowę wiaduktu, natomiast w rejonie Witoni trasa zostanie poprowadzona po nowym śladzie, co umożliwi likwidację dwóch niebezpiecznych zakrętów.
Harmonogram i dalsze kroki
Podpisanie umowy na realizację prac przewidziano na pierwszy kwartał 2026 r. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na zakończenie rozbudowy DK60, z wyłączeniem przerw zimowych obowiązujących w okresie od 16 grudnia do 15 marca.
Najniższą cenę o wartości ponad 226 mln zł zaproponowała spółka STRABAG. Najwyższa oferta została złożona przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” oraz Mosty Łódź.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
