
– Wiemy jak ważną inwestycją dla aglomeracji warszawskiej jest budowany przez nas odcinek drogi ekspresowej S8. Jestem niezwykle zadowolony z tego, że kolejny raz możemy pokazać nowoczesne technologie jakimi dysponujemy w Strabag, ogromne zaangażowanie naszych pracowników i coś co jest dzisiaj szczególnie ważne – umiejętność doskonałej współpracy z inwestorem Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki szybkiemu reagowaniu obu stron na dynamiczne sytuacje, które są codziennością na budowie, jesteśmy gotowi z ważnym fragmentem trasy z tak dużym wyprzedzeniem – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. Uruchomiony z tak dużym wyprzedzeniem ważny fragment trasy S8 znacząco ułatwi komunikację na wylotówce z Warszawy. Całość inwestycji będzie ukończona już w grudniu tego roku. Korki w Raszynie to zmora zarówno mieszkańców podwarszawskich miejscowości udających się do stolicy jak i tych, którzy wybierają się na Śląsk. Od najbliższego weekendu będą mogli powoli przestawić się na nową organizację ruchu, co pozwoli znacznie rozładować zatory na wylotówce ze stolicy. – Dzięki tej inwestycji mieszkańcy aglomeracji ale też szerzej użytkownicy drogi skorzystają podwójnie. Po pierwsze skróceniu ulegnie czas przejazdu do i z Warszawy, a mieszkańcy Raszyna powinni odczuć ulgę z powodu mniejszej liczby pojazdów na tej trasie. Jest też inna ważna korzyść – dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii na budowanym odcinku drogi w najbliższych latach zarządca drogi i podatnicy mniej zapłacą za konieczne co pewien czas remonty i modernizacje. Będą one rzadsze, a ich zakres o wiele mniejszy niż przy stosowaniu standardowych technologii. A to oznacza też mniej utrudnień dla kierowców. Jeżeli wykonawca może skumulować korzyści – to ta droga jest tego przykładem – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. Zmieniona organizacja ruchu na trasie
Nadal al. Krakowską podróżujący będą jeździli w kierunku Krakowa. Bezkolizyjny węzeł Janki Małe, który w niedalekiej przyszłości umożliwi im także omijanie Raszyna, nadal jest w budowie. Odciążenie trasy przez Raszyn w kierunku Katowic i Wrocławia i tak bardzo rozładuje ruch w tej części aglomeracji.
– Węzeł Opacz – Węzeł Warszawa Janki ok. 5,8 km: Do istniejącego już węzła Opacz, STRABAG wybudował dodatkowy zjazd w kierunku Katowic. W ramach realizacji prac od węzła Opacz do węzła Warszawa Janki powstały także 2 kładki dla pieszych, 4 wiadukty drogowe, 2 mosty i 2 przejścia dla zwierząt oraz węzeł Sokołowska, z którego można zjechać w kierunku Komorowa oraz Pruszkowa lub alei Krakowskiej. – Węzeł Warszawa Janki – Węzeł Paszków ok. 3,5 km: Węzeł Warszawa Janki zostanie połączony z drogą krajową nr 8, którą to kierowcy pojadą w kierunku Wrocławia i Katowic. Stan zaawansowania prac na tym odcinku wynosi ok. 80 proc. Do wykonania zostało niewiele prac ziemnych i bitumicznych. Powstały natomiast już 3 wiadukty drogowe, 1 kładka dla pieszych, 2 mosty dla pobliskich mieszkańców oraz 1 przejście dla zwierząt.
– Węzeł Warszawa Janki do skrzyżowania z DW 721 w kierunku Krakowa ok. 3 km: Do końca roku przebudowana zostanie także droga krajowa nr 7 od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las. Stan zaawansowania robót budowlanych na tym odcinku osiągnął ok. 70 proc.
– od kwietnia 2013 – podpisanie umowy,
– od sierpnia 2013 – rozpoczęcie prac,
– od listopada 2013 do teraz – węzeł Sokołowska,
– od stycznia 2014 do teraz – węzeł Opacz,
– od kwietnia 2014 do teraz – węzeł Warszawa Janki,
– do grudnia 2015 – przebudowa drogi krajowej nr 7 w kierunku Krakowa.
Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.