
Balzola ugruntowuje swoją pozycję w zakresie przebudowy ścisłego centrum Warszawy
Zaczęło się od przebudowy część Alei Jana Pawła II, potem Ronda Dmowskiego oraz Ronda 40 latka. W ostatnim czasie Balzola w ramach realizacji projektu pod hasłem Nowe Centrum Warszawy wykonała przebudowę ul. Chmielnej zamieniając ją w elegancki deptak. Przebudowała również część Placu Defilad zamieniając go w Plac Centralny, przestrzeń do której będzie się chciało przyjść, a nie przez którą chce się wyłącznie przejść. W ramach tych dwóch realizacji posadzono prawie 200 drzew. W miedzy czasie wykonano remont nawierzchni Traktu Królewskiego od ul. Królewskiej do skrzyżowania ul. Miodowej z Senatorską, Teraz przyszedł czas na odmienienie oblicza ul. Marszałkowskiej. Inwestycja ta domyka wygląd Nowego Centrum Warszawy. Będzie bardziej funkcjonalnie, zielono i bezpiecznie.
Jak będzie wyglądała Nowa Marszałkowska?
Ulica Marszałkowska otrzyma nowy przekrój: kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu, z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach. Przy torowisku tramwajowym pojawią się pasy separacyjne z miejscem na zieleń wysoką i niską – którą, w ramach oddzielnego zadania, zasadzi Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

W ramach prac wykonana zostanie rozbiórka istniejącego torowiska oraz budowa nowego które będzie mieć zróżnicowaną zabudowę: z kostki granitowej, betonu cementowego oraz roślinną (zielone torowisko z coraz bardziej popularnego w Warszawie rozchodnika). Zadaniem wykonawcy będzie również dostosowanie elementów skrzyżowań do nowego przekroju jezdni.
Istotną częścią zadania będą prace związane z przebudową peronów przystankowych oraz infrastruktury towarzyszącej, takiej jak kanalizacja deszczowa, sieć trakcyjna, zasilanie infrastruktury przystankowej, sygnalizacja świetlna, sieć gazowa i inne pomniejsze roboty branżowe. W efekcie realizacji inwestycji ul. Marszałkowska zyska bardziej funkcjonalny, zielony i bezpieczny charakter.

Etapowanie prac
Ze względu na termin wykonania spółka planuje prowadzić roboty różnych branż równolegle, wpuszczając kolejnych wykonawców jak tylko uwolni się dla nich front robót.
- W pierwszej kolejności zaplanowane są przebudowy odcinków prostych pomiędzy skrzyżowaniami wraz z cała infrastrukturą towarzyszącą.
- W drugiej kolejności wykonywane będą przebudowy skrzyżowań z ul. Królewska i Świętokrzyską metodą połówkową, czyli poprzez zamknięcie połowy skrzyżowania dla ruchu samochodowego.
- Ostatnim etapem będą roboty wykończeniowe, związane z zielenią, odtworzeniem nawierzchni jezdni oraz wprowadzeniem docelowej stałej organizacji ruchu

Od 14.06.2025 r. zostanie wdrożona nowa organizacja ruchu na Marszałkowskiej
W pierwszej kolejności realizowany będzie demontaż sieci trakcyjnej, a następnie wykonywane będą prace rozbiórkowe na wybranych fragmentach torowiska.
Planowane utrudnienia:
- Zawężenie jezdni ul. Marszałkowskiej poprzez zajęcie skrajnego lewego pasa w obu kierunkach (przylegającego do torowiska)
- Wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Marszałkowskiej (od południa tramwaje dojadą do Ronda Dmowskiego, natomiast od północy do przystanku Metro Ratusz Arsenał – w obu lokalizacjach zainstalowane będą tymczasowe rozjazdy nakładkowe). Tramwaje wrócą na ul. Marszałkowską w połowie października 2025 r.
- Utrudnienia w poruszaniu się pieszych oraz rowerzystów, w szczególności na zachodniej stronie ul. Marszałkowskiej w okolicach MSN.
Największe natężenie prac przewidziane jest na okres wakacyjny. Projekt Nowego Centrum Warszawy w zakresie przebudowy ul. Marszałkowskiej zakłada nasadzenia zieleni. Za ten zakres prac w obrębie przebudowywanego obiektu odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich.