Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Budowa przejście pod torami w Kiekrzu

Dodatkowe przejście pod torami w Kiekrzu zwiększy poziom bezpieczeństwa na linii Poznań – Szczecin. Mieszkańcy zyskają bezpieczny i dogodny dojazd do terenów rekreacyjnych. Wartość inwestycji PLK to ok. 14 mln zł.

 
Zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Tunel pieszo-rowerowy powstaje pod dwoma torami trasy kolejowej, między zmodernizowanymi przejazdami kolejowo-drogowymi w Kiekrzu (na ul. Polnej i Pawłowickiej). Połączy ul. Ostrą oraz Krętą. Obiekt będzie wyposażony w jasne oświetlenie i monitoring. Zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt ułatwi mieszkańcom codzienną komunikację w stronę Jeziora Kierskiego Małego.

Z użyciem ciężkiego sprzętu prowadzone są roboty ziemne. Bezpieczne prowadzenie prac umożliwiają ścianki szczelinowe, które zabezpieczają wykop. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zamontowano tymczasowe konstrukcje odciążające, umożliwiające sprawną budowę obiektu przy utrzymaniu rozkładowych przejazdów.

Na poprawę bezpieczeństwa i zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły blisko 14 mln zł (netto). Zasadnicze prace planowane są do końca lipca br. Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” to dodatkowe prace realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

Będą atrakcyjne przejazdy między Poznaniem a Szczecinem


Podróżni sukcesywnie korzystają z efektów prac na modernizowanej linii Poznań – Szczecin. Na przebudowywanej trasie dostęp do pociągów zwiększyły już nowe perony w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach i Wronkach. Łącznie pasażerowie zyskają oczekiwane warunki na ponad 30 stacjach i przystankach, także w wojewódzkie lubuskim i na Pomorzu Zachodnim.

Etapowo wymieniana nawierzchnia kolejowa na blisko 190 km trasie zapewnia rozkładowe podróże przy sprawnej realizacji prac. Pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno i Reptowo – Szczecin Dąbie. Na szlakach wykonawcy układają nowe szyny, wymieniają sieć trakcyjną i montują nowe urządzenia sterowania.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin. Trasa zostanie przystosowana do przejazdu większej liczby składów – możliwe będą dodatkowe połączenia dalekobieżne i regionalne. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warty jest ponad 4 mld zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
 
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI