![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Padziernik/15/_resampled/ResizedImage600401-wiaduktUhowo.png)
Bezpieczniej na torach i drodze
![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Padziernik/15/_resampled/ResizedImage600401-wiaduktUhowo2.png)
Wiadukt nad torami Rail Baltica jest elementem obwodnicy Uhowa. Zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy zmodernizowaną ul. Kolejową z drogą wojewódzką nr 682. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują w Uhowie także przejście podziemne dla pieszych, które zapewni dogodne połączenie z przystankiem kolejowym. Dzięki dwóm nowym obiektom mieszkańcy zyskają bezpieczny bezkolizyjny przejazd w komunikacji drogowej i dogodne „przejście” przez tory.
Nowy wiadukt w Uhowie to pierwsze z 25 skrzyżowań dwupoziomowych, które zostaną wybudowane między Białymstokiem i Czyżewem dzięki modernizacji linii Rail Baltica. Bezkolizyjne przeprawy przez tory, zamiast przejazdów kolejowo-drogowych, pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h i podróż z Białegostoku do Warszawy w półtorej godziny. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają też wygodniejszą komunikację drogową w regionie.
Inwestycja w Uhowie prowadzona jest wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Zakres prac obejmuje budowę wiaduktu wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Finansowanie to 10,4 mln zł netto z projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: T. Łotowski, PKP PLK