REKLAMA
Energetyka Wiadomości
2 Minuty czytania

Ceramika Podkarpacka wykorzysta zieloną energię do produkcji

Według badania Skaner MŚP, prowadzonego dla BIG InfoMonitor, wysokie ceny energii stanowią największe wyzwanie dla przedstawicieli branży produkcyjnej. Odpowiedzią na nie i sposobem na redukcję kosztów energii może być pokrycie części zużycia dzięki firmowej instalacji OZE. Przykładem napędzania procesów produkcyjnych energią słoneczną jest nowa inwestycja Ceramiki Podkarpackiej, którą zrealizowała we współpracy z Grupą E.ON w Polsce. Wykonała ona instalację fotowoltaiczną o mocy blisko 1 MW.

Zdjęcie: E.ON Polska, www.eon.pl

Fotowoltaika na skalę przemysłową

Moc nowo powstałej instalacji, która zasili procesy produkcyjne Ceramiki Podkarpackiej, to 0,989 MWp. Generuje ją 2198 modułów fotowoltaicznych, które tworzą konstrukcję o powierzchni niemal 5 tys. m². Instalacja szacunkowo będzie produkowała 930 MWh energii elektrycznej rocznie. To równowartość energii zużywanej rocznie przez 372 przeciętne polskie gospodarstwa domowe[1].

Zielona inicjatywa o wymiernym wpływie

Inwestycja Ceramiki Podkarpackiej to nie tylko korzyści w postaci obniżenia rachunków za energię dla firmy. Energia wyprodukowana z instalacji przygotowanej przez Grupę E.ON w Polsce pozwoli uniknąć emisji 437 ton CO₂ rocznie. Szacuje się, że instalacja[2] w czasie całego swojego czasu działania pozwoli obniżyć poziom emisji CO2 o blisko 11 tysięcy ton. Taka ilość dwutlenku węgla jest wytwarzana rocznie przy produkcji 930 MWh energii z węgla, a do jej zniwelowania potrzebne byłoby aż 14 tysięcy drzew.

Inwestycja w słoneczną przyszłość

W dobie zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, postawienie na czystą energię, także w procesie produkcyjnym, to nie tylko konieczna adaptacja, ale również przemyślana inwestycja w przyszłość. Pozwala nie tylko zwiększyć niezależność energetyczną firmy, ale przynosi też pozytywne skutki dla całych społeczności lokalnych.

– Ceramika Podkarpacka daje przykład, jak przedsiębiorczość może iść w parze z troską o środowisko naturalne – komentuje Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w E.ON Polska. – Inwestycja w fotowoltaikę to nie tylko oszczędności finansowe i bezpieczeństwo energetyczne, ale również odpowiedzialność społeczna i wkład w przyszłość naszej planety. Jesteśmy przekonani, że współpraca pomiędzy firmami energetycznymi a klientami biznesowymi jest kluczowa w osiągnięciu celów zrównoważonego rozwoju.

Janusz Moroz podkreślił również, że Grupa E.ON w Polsce wspiera partnerów biznesowych nie tylko w zakresie podnoszenia efektywności energetycznej i ograniczenia zużycia energii, ale też w monitorowaniu poziomu emisji oraz ich wpływu na środowisko naturalne.

– Instalacja zrealizowana przez Grupę E.ON okazała się dla nas niezwykle owocna i utwierdziła nas w przekonaniu, że inwestycja we własne OZE to słuszna droga rozwoju firmy, pozwala nam oferować najwyższej jakości ceramiczne materiały budowlane powstające z zielonej energii – skomentował Piotr Maciak, Wiceprezes w Ceramice Podkarpackiej. – Już teraz myślimy o rozszerzeniu tej inwestycji i połączeniu jej z magazynem energii. Wpisuje się to w strategią długoterminowego rozwoju naszej firmy i jesteśmy przekonani, że realizacji jej w partnerstwie z Grupą E.ON.

[1] Średnie roczne zużycie polskiego gospodarstwa domowego szacuje się na 2.500 kWh w skali roku.

[2] Okres żywotności instalacji szacuje się standardowo na 25 lat.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA