REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

CPK: Otwarto oferty na System Obsługi Bagażu

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie Systemu Obsługi Bagażu dla Lotniska CPK. W przetargu wpłynęły dwie oferty. Przetarg prowadzony jest w trybie dialogu konkurencyjnego.

Obraz autorstwa wavebreakmedia_micro na Freepik

Dwie oferty na BHS

Oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie Systemu Obsługi Bagażu (BHS – Baggage Handling System) dla Lotniska CPK złożyli: BEUMER Group PolandVanderlande Logistics (wcześniej Siemens Logistics). Każda z ofert składa się z trzech kwot netto za dostawę i montaż systemu BHS wyrażoną w euro oraz za utrzymanie i konserwację systemu w części podstawowej, czyli przez pięć lat, wyrażoną w złotówkach, a także opcję jej przedłużenia na kolejne pięć lat również wyrażoną w złotówkach.

W przypadku BEUMER Group Poland oczekiwane wynagrodzenie netto za dostawę i montaż BHS to 198 mln euro, natomiast za utrzymanie i konserwację części podstawowej: 116 mln zł i 123 mln zł w opcji przedłużenia umowy. W przypadku oferty Vanderlande Logistics te same kwoty wynoszą odpowiednio: 115 mln euro, 97 mln zł i 93 mln zł netto.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie CPK.

System obsługi bagażu, który bywa nazywany sercem portu lotniczego, będzie zajmował w budynku terminala CPK powierzchnię ok. 80 tys. m2. Szacowana długość taśmociągów służących do transportu bagażu to ponad 13 km. BHS dla Lotniska CPK będzie bazował na technologii ICS (Individual Carrier System), która polega na transportowaniu bagażu w pojemnikach (na tackach). Pozwala ona na łatwą, modułową rozbudowę w zależności od tempa wzrostu ruchu lotniczego i potrzeb rozwijającego się terminala.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.