Ćwiczenia ratownicze w tunelach S1
W ciągu trzech dni przeprowadzono ćwiczenia w tunelu Emilia w Lalikach oraz w dwóch nowych tunelach na obwodnicy Węgierskiej Górki. Celem działań było praktyczne przetestowanie reakcji służb ratunkowych w przypadku zdarzenia komunikacyjnego w tunelu.
W manewrach uczestniczyły jednostki Państwowej i Ochotniczej Straży Pożarnej, Policja, Pogotowie Ratunkowe, Straż Graniczna oraz przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, odpowiedzialni za koordynację bezpieczeństwa i logistyki infrastruktury tunelowej.
Zakres i cele ćwiczeń
Podczas ćwiczeń sprawdzano procedury powiadamiania, współdziałanie między służbami oraz skuteczność systemów bezpieczeństwa tunelowego. Przeprowadzono symulacje ewakuacji, testowano łączność, punkty zbiórki poszkodowanych oraz działanie urządzeń ratowniczych w warunkach tunelowych.
Nowoczesne rozwiązania bezpieczeństwa
Obejście Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 ma długość 8,5 km i prowadzi m.in. przez dwa, dwunawowe tunele: Barania Góra (830 m) oraz Białożyński Groń (1 000 m). Infrastruktura została wyposażona w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, które nadzoruje Centrum Zarządzania Tunelami w Milówce.
Centrum monitoruje w sposób ciągły warunki w tunelach, umożliwiając natychmiastową reakcję w przypadku zagrożenia oraz koordynację działań ratowniczych w czasie rzeczywistym. System obejmuje również obsługę tunelu w Lalikach, tworząc spójny system zarządzania bezpieczeństwem na kluczowym odcinku S1.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
