REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Dwa przejścia połączyły Pragę Południe z Rembertowem

Od 4 lipca mieszkańcy Warszawy bezpieczniej docierają do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. Kolejarze udostępnili dwa przejścia w poziomie szyn, które połączyły dzielnice Praga Południe z Rembertowem. Na tej samej trasie między Warszawą Wschodnią a Otwockiem otwarto dwa przejścia pod torami, a na czterech kolejnych prowadzone są prace wykończeniowe. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.

Zdjęcie: K. Mazurek, www.plk-sa.pl

W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Pragi Południe i Rembertowa, PLK zbudowały bezpieczne przejścia przez tory, które prowadzą do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia zabezpieczono rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Zamontowano oświetlenie i zbudowano chodniki.

Przejścia powstały na linii kolejowych nr 7 (Warszawa – Lublin) na wysokości ul. Podolskiej na warszawskim Grochowie oraz 506 na wysokości ul. Podhalańskiej na os. Kawęczy-Wygoda.

To nie koniec prac związanych z bezpieczeństwem na modernizowanej za ponad 422 mln zł netto linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.

9 czerwca udostępniono podróżnym dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie jest bezpośrednio połączone z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażono w schody i pochylnie.

W ramach prac na linii kolejowej w tej części stolicy powstały jeszcze cztery takie bezpieczne przejścia (w tym jedno przebudowane). Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej), na stacji Warszawa Wawer oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.

Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego budujemy również nową kładkę nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzimy prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2024 r.

W ramach tej samej inwestycji od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż za szpitalem na ul. Szaserów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz na stacji Warszawa Wawer.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer PLK rozdzieliło ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.