Na powyższe lokalizacje najkorzystniejsze oferty złożyło konsorcjum firm Mota-Engil Renewing Polska (lider) i Mota-Engil Renewing. Przetarg dotyczył dzierżawy ok. 14 m2 powierzchni MOP pod stacje ładowania dla pojazdów osobowych i 800 m2 pod stacje ładowania dla pojazdów ciężarowych. Zgodnie z wymogami AFIR docelowe moce stacji ładowania muszą osiągnąć:
- 600 kW dla pojazdów osobowych, z czego minimum dwa punkty ładowania po 150 kW,
- 3600 kW dla pojazdów ciężarowych, z czego minimum dwa punkty ładowania po 350 kW.
Umowy będą zawarte na okres 20 lat z możliwością przedłużenia o kolejne 5 lat.
Przetarg obejmował w sumie 15 MOP-ów w dziewięciu lokalizacjach. Swoje oferty zgłosiło trzech wykonawców, jednak ze względów formalnych GDDKiA musiała odrzucić dwóch pozostałych zainteresowanych. Przetarg na pozostałe lokalizacje:
- A1 – Gorzelanka Wschód i Zachód, Starcza Wschód i Zachód,
- A2 – Ciosny Północ i Południe,
- A4 – Prószków i Krajków Północ,
- S7 – Zbójecka Góra,
- S19 – Kamień Wschód i Zachód, zostanie powtórzony.