
20 kwietnia porozumienie w tej sprawie podpisali Wojewoda Lubelski i GDDKiA. Porozumienie obejmuje zaprojektowanie i budowę ok. 2,5 km dróg do obsługi istniejącego drogowego przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku oraz do planowego Terminala Samochodowego w Okopach. Zadanie to będzie realizowane przez GDDKiA wraz z budową odcinka drogi ekspresowej S12 między Chełmem a Dorohuskiem. Szacowany koszt budowy dróg dojazdowych do obsługi przejścia granicznego wraz z wykupem gruntów to nieco ponad 90 mln zł. Inwestycja będzie sfinansowana przez Wojewodę Lubelskiego. Jej realizacja planowana jest w latach 2024-2027.
S12 w przetargu i realizacji
Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. W całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, po dwa pasy w każdym kierunku oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego.
Dla obwodnicy Chełma o długości ok. 13,6 km Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi obecnie postępowanie dotyczące wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Uzyskanie tej decyzji umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie. Wybrano już także najkorzystniejsze oferty w przetargach na wyłonienie wykonawców odcinków Piaski – Dorohucza oraz Chełm – Dorohusk. Nie było od nich odwołań i trwa już obligatoryjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Podpisanie umów planowane jest w II kwartale tego roku.
Przygraniczny fragment odcinka S12 od MOP Teosin – Dorohusk (granica Państwa) jest ujęty we wniosku o dofinansowanie w ramach CEF 2021-2027.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan