
W ramach wakacyjnych prac przebudowane zostanie torowisko wzdłuż ul. Słomińskiego – na odcinku od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański. Roboty podzielone są na dwa odcinki, które będą realizowane w jednym czasie.
Wykonawca zajmie się fragmentem torów od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wiaduktu w ciągu Andersa (w sumie 1507 m toru pojedynczego). Ostatni raz tory, na tym odcinku, przechodziły remont główny w 1994 r. – z wyjątkiem okolic Dworca Gdańskiego, gdzie tory przebudowano w czasie budowy stacji metra w 2002 r. Wykonawca rozpoczął już pierwsze prace poza torowiskiem, ale na razie nie powodują one zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Przeniesione i dłuższe przystanki
Zakres prac obejmuje wymianę całego torowiska. Zamiast podsypki (tłucznia) na znacznej długości zastosowana zostanie trwalsza konstrukcja bezpodsypkowa – z zieloną zabudową w postaci rozchodnika. W okolicach Dworca Gdańskiego zostanie zachowana konstrukcja podsypkowa. Zmodernizowane zostanie odwodnienie, a rozstaw osi torów zostanie zwiększony. Wymienione zostaną słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi.
Zmiany odczują także pasażerowie: przystanki „Baseny Inflancka” zostają przeniesione na zachodnią stronę skrzyżowania ul. Słomińskiego i ul. Pamiętajcie o Ogrodach. Usprawni to znacznie ruch pieszy, gdyż oba tramwajowe przystanki znajdą się bliżej wejścia do centrum handlowego Arkadia – pasażerowie będą musieli przejść tylko przez połowę jezdni. Układ drogowy zostanie w tym miejscu dostosowany do zmienionej lokalizacji przystanków i przejścia dla pieszych. Ponadto zostaną wydłużone przystanki Dworzec Gdański, co umożliwi bezproblemową obsługę dwóch dłuższych tramwajów.
Bezpieczniejsze dojście do przystanku Park Traugutta
Drugi odcinek – od wiaduktu w ciągu Andersa do wjazdu na most Gdański – wyremontowany zostanie siłami własnymi Tramwajów Warszawskich. Ostatni raz torowisko przechodziło remonty generalne w 2006 r. (od Andersa do Bonifraterskiej) i 1998 r. (od Bonifraterskiej do mostu Gdańskiego).
Również tutaj, na sporym odcinku, wymieniona zostanie konstrukcja torowiska na bezpodsypkową. Torowisko zostanie zazielenione jesienią, w ramach oddzielnego zadania – już bez przerw w ruchu. W rejonie przystanków Park Traugutta i przejazdu przy Międzyparkowej konstrukcja torowiska zostanie zmieniona na bezpodsypkową. Na całym odcinku zostanie przebudowane odwodnienie torowiska.
Istotne zmiany pojawią się w rejonie przystanku Park Traugutta. Obie platformy zostaną wyremontowane. Prace obejmą także poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych, a także remont jezdni północnej. Wyremontowany zostanie także przystanek autobusowy przy jezdni południowej.