REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowa organizacja ruchu na moście przez Bug w ciągu DK19

7 lutego 2023 r. po południu białostocki Oddział GDDKiA wprowadził ruch wahadłowy i ograniczenie prędkości do 30 km/h na moście nad rzeką Bug w rejonie miejscowości Turna Mała (DK19).

 

Zdjęcie: „Darole” i GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/
Zdjęcie: „Darole” i GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/

Mostem nie przejadą także pojazdy nienormatywne o masie powyżej 40 ton. Zmiana organizacji ruchu związana jest z uszkodzeniem liny stalowej sprężającej konstrukcję, co ma wpływ na nośność obiektu.

Wymiana liny wraz z elementami towarzyszącymi przeprowadzona zostanie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Do zakończenia prac obowiązywać będzie wprowadzona organizacja ruchu, która ma istotnie zmniejszyć oddziaływanie ruchu na uszkodzone elementy i całą konstrukcję obiektu. GDDKiA apeluje do kierowców o stosowanie się do czasowej organizacji ruchu.

Wiekowa konstrukcja

Most powstał w latach 1949-1952. Do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Ma długość 295 metrów i dziewięć przęseł.

Ostatnie remonty

Obiekt był kilkukrotnie remontowany i przebudowywany. Ostatnio w latach:

  • 2001 – wzmocniono konstrukcję stalową mostu; wymieniono liny sprężające przęsła kratowe z jazdą dołem – zwiększono średnicę lin z 35,5 mm na 45,5 mm i zwiększono siłę sprężającą, 
  • 2008-2009 – wymieniono bariery ochronne, ekrany osłonowe z blachy zamontowane na przęsłach kratowych z jazdą dołem, 
  • 2014 – wymienione zostały urządzenia dylatacyjne nad podporami (4 szt.) oraz wymieniona została nawierzchnia jezdni na części obiektu; wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stali balustrad na przęśle nr 1, łożysk oraz lin sprężających na całym moście, 
  • 2017 – wymieniono urządzenia dylatacyjne (2 szt.), 
  • 2021-2022 – wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni na całym moście, wyremontowano konstrukcję stalową dźwigarów i balustrad, ustawiano bramownicę na najazdach na obiekt. 

Uszkodzenie liny stalowej sprężającej konstrukcję stwierdziły służby GDDKiA w ramach rutynowej kontroli. 

Źródło: tekst GDDKiA O/Białystok, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA