REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowy obiekt na ul. Rydla w Krakowie

Wczoraj, 27 maja w Krakowie PLK oddały kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie na trasie Krakowa – Katowice, które ułatwi komunikację i zwiększyło bezpieczeństwo. Nowy obiekt na ul. Rydla powstał w ramach CEF.

Nowy obiekt na ul. Rydla, fot. Piotr Hamarnik, PKP PLK
Nowy obiekt na ul. Rydla, fot. Piotr Hamarnik, PKP PLK
Po zakończeniu odbiorów samochody pojechały ul. Rydla pod torami linii Kraków – Katowice. Bezkolizyjny przejazd w miejscu poziomego skrzyżowania drogi z torami, to większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i wygoda dla kierowców, którzy nie czekają już przed zamkniętymi rogatkami. Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy bezpieczeństwo na ważnym szlaku Kraków Główny – Katowice, na linii do lotniska.

Od strony drogowej obiekt ma ponad 200 m długości, w tym 40 m pod 6 torami. Wysokość między jezdnią a płytą wiaduktu wynosi 4,6 m. Na linii kolejowej wiadukt zajmuje 16 m. Kierowcy jadą jezdnią o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi mają dwa oświetlone 2 m chodniki, położone ok. 2 m nad jezdnią. Obok wiaduktu wybudowane zostały dwie dodatkowe drogi dojazdowe, ułatwiające komunikację w okolicy. Nowy kolejowy obiekt zdecydowanie poprawia warunki komunikacji w krakowskich Bronowicach.

34 wiadukty – by było bezpiecznie i szybciej przez tory między Katowicami a Krakowem


Wiadukt kolejowy na ul. Rydla to kolejny obiekt, oddany do użytku przez PLK na trasie z Krakowa do Katowic. Kierowcy mogą już korzystać z odnowionych wiaduktów drogowych w Jaworznie i Rząsce, a także wiaduktów kolejowych w Krakowie i Zabierzowie. W sumie na linii kolejowej E30, pomiędzy Małopolską a Śląskiem, PLK budują 10 nowych i modernizuje 24 wiadukty.

Nowe obiekty budowane są w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. To m.in. wiadukty drogowe w Trzebini, Krzeszowicach oraz w Woli Filipowskiej. Pozostałe 24 to gruntownie modernizowane konstrukcje. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji w regionie.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcie: Piotr Hamarnik, Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA