Umowę na zaprojektowanie i budowę 1,4-kilometrowej trasy podpisano 28 czerwca 2021 r. Wykonawcą inwestycji, o wartości blisko 19 mln zł było konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal.
Nowa trasa omija Grzymiszew od południa, a następnie poprzez rondo włącza się do istniejącej DK72. Podstawowym celem jej budowy było wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza Grzymiszew. DK72, która stanowi dojazd do autostrady A2, jest ważna dla układu komunikacyjnego wschodniej części woj. wielkopolskiego. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa zarówno mieszkańców Grzymiszewa, jak i kierowców podróżujących po DK72. Dotychczasowa trasa przechodząca przez centrum Grzymiszewa będzie służyła wyłącznie lokalnej społeczności. Wzrośnie również komfort przejazdu pomiędzy Koninem a Turkiem, a docelowo z kierunku Sieradza i Łodzi.
Zakres inwestycji obejmował budowę drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości 1,4 km. Powstały dwa ronda na skrzyżowaniach (na początku i końcu obwodnicy), dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu lokalnego oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Realizacja obwodnicy Grzymiszewa była jednym z elementów projektu dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy o wartości 2 mld zł wydatków kwalifikowanych. W jego ramach zostaną zrealizowane obwodnice w ciągu dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Oprócz funkcjonujących już obwodnic: Smolajn, Brzezia, Nowego Sącza i Chełmca, Grzymiszewa, Ostrowca Świętokrzyskiego, realizowane są jeszcze trasy wyprowadzające ruch z miejscowości: Lipsko, Strykowo, Żodyń, Koźmin Wielkopolski, Wąchock, Szczecinek, Gostyń, Pułtusk i Suchowola.