
Od jesieni 2019 r. funkcjonuje obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11, jednak DK20 nadal prowadziła przez centrum miasta. Dlatego konieczna stała się budowa obwodnicy również w ciągu tej drogi.
Trasa powstawała w zupełnie nowym przebiegu, dlatego budowa nie kolidowała w znaczący sposób z ruchem drogowym. Prace zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi w kwietniu 2025 /, co po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń umożliwiło oddanie drogi do ruchu.
Wraz z udostępnieniem obwodnicy, dotychczasowy przebieg DK20 przez Szczecinek o długości 7,3 km stracił kategorię drogi krajowej.
Obwodnica Szczecinka w ciągu DK20 jest jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Przebieg drogi został wyznaczony od miejscowości Sitno – położonej na zachód od Szczecinka – w kierunku wschodnim do przecięcia z S11. W ramach inwestycji powstał nowy węzeł drogowy Szczecinek Południe, przez który kierowcy mogą wjechać na S11 i następnie na węźle Szczecinek Śródmieście zjechać z powrotem na DK20.
W planowaniu i realizacji inwestycji szczególną wagę przykładano do kwestii ochrony środowiska. Dlatego, aby zapewnić ciągłość szlaków migracyjnych zwierząt, powstało dolne przejście dla zwierząt o szerokości 30 metrów i górne przejście o szerokości 50 metrów. Powstały też przepusty dla małych zwierząt i płazów. Trasa jest również wygrodzona od otaczającego terenu.
Obwodnica zaczyna się rondem w rejonie m. Sitno, kolejne rondo zlokalizowane jest na przecięciu z ul. Pilską, a ostatnie na samym węźle Szczecinek Południe. Na przecięciu z linią kolejową Piła – Ustka wybudowany został wiadukt, pod którym przeprowadzona została również droga powiatowa. Wzdłuż trasy powstały jezdnie dodatkowe zapewniające dojazd do nieruchomości położonych przy drodze.