Oferty na projekt i budowę S19 Malewice – Chlebczyn
18 listopada białostocki Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Malewice – Chlebczyn. W przetargu wpłynęło 8 ofert, z tego 5 mieści się w szacunkach GDDKiA.
Najtańszą ofertę złożyła firma z Turcji
Najtańszą ofertę na budowę ponad 25 kilometrów drogi ekspresowej S19 Malewice – Chlebczyn, która opiewa na kwotę 665,21 mln zł, złożyła turecka firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, przekraczając przy tym szacunki zamawiającego, które w tym przetargu wynoszą 831,05 mln zł.
Budowę jednego kilometra tego odcinka S19 firma Kolin Inşaat oszacowała na 26,53 mln zł, a kolejny oferent – firma Intercor – na prawie 3 mln zł drożej, tj. 29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud – 35,38 mln zł.
Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kw. 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.
S19 przekracza rzekę Bug
Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe – Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni – asfalt czy beton cementowy – wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Źródło: GDDKiA O/Białystok