GDDKiA analizuje oferty
Najniższa, złożona przez konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (lider) i TrackTec Contruction ma wartość 706 899 188,35 zł. Najwyższą, na kwotę 897 560 027,27 zł, złożyła firma Mostostal Warszawa. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 1 051 299 655,68 zł.
Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny będzie cena (60 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.).
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
Duże zainteresowanie i wiele pytań
Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłoszono w sierpniu 2023 r. Zainteresowanie było bardzo duże. W trakcie postępowania wpłynęło prawie 600 pytań od wykonawców, na które GDDKiA udzieliła odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert.
W ramach postępowania przetargowego zorganizowano także spotkanie dla wykonawców, przybliżając przedmiot zamówienia w nowych uwarunkowaniach technicznych. To ze względu na fakt, że zamówienie realizowane jest w oparciu o nowe przepisy techniczno-budowlane (tj. rozporządzenie Ministra Infrastruktury ws. przepisów techniczno-budowlanych, dotyczących dróg publicznych z 24 czerwca 2022 r.), które weszły w życie we wrześniu 2022 r.
O inwestycji
Obwodnica o długości ok. 18 km będzie drogą dwujezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zostanie poprowadzona nowym śladem omijając Głogów po zachodniej stronie i przebiegać będzie przez tereny gmin: Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów oraz miasto Głogów. Trasa rozpocznie swój bieg w gminie Radwanice (powiat polkowicki) na istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód (węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 12), a zakończy w miejscowości Stare Serby, poprzez włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 12.
W ramach zadania zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych, będących dwupoziomowymi skrzyżowaniami:
– Nielubia, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 298 w kierunku Kłobuczyna i drogą krajową nr 12 w kierunku Głogowa,
– Słone, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 292 Nowa Sól – Głogów,
– Głogów Lotnisko, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 321 Przyborów – Grodziec Mały,
– Serby, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 319 Stare Strącze – Głogów,
– oraz przebudowę ronda na węźle Głogów Zachód.
Powstanie także przeprawa przez Odrę, wyczekiwana przez mieszkańców i użytkowników drogi. Wyprowadzi ona ruch z centrum miasta. Dodatkowo wybudowane zostaną inne obiekty inżynierskie: wiadukty w ciągu i nad drogą główną (w tym pełniące funkcję przejść dla zwierząt średnich i dużych) oraz przepusty (również z funkcją przejść dla zwierząt małych). Realizacja obwodnicy Głogowa planowana jest w systemie „Projektuj i buduj” w latach 2024-2027.