
W przypadku pierwszego odcinka najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Voessing. Jej wartość to 31,3 mln zł. W przypadku drugiego odcinka wybrano ofertę firmy Multiconsult za 43 mln zł.
S52 Bielsko-Biała – Bulowice
Na tym odcinku powstaną trzy węzły drogowe – Kozy (na skrzyżowaniu z ul. Przecznia), Kęty (na przecięciu z dzisiejszą drogą krajową nr 52, na granicy województw śląskiego i małopolskiego) i Bulowice (na skrzyżowaniu z DK52, w pobliżu ul. Świerkowej). W Kobiernicach powstaną dwa MOP-y, po jednym dla każdej jezdni ekspresówki. Powstanie też 21 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy – około kilometrowy – będzie most na Sole w Kobiernicach. Odpowiedni odbiór deszczówki zapewni 27 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności 11,6 mln l.
Beskidzka Droga Integracyjna zastąpi w tej części Podbeskidzia drogę krajową nr 52, która właśnie między Bielskiem-Białą a Andrychowem ma największe natężenie ruchu.
S52 Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska
To najdłuższy odcinek BDI, który obejmuje 1/3 jej przebiegu. Powstanie tu pięć węzłów – Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ oraz Kalwaria Wschód. Między węzłami w Kalwarii powstanie też MOP. Liczba zaplanowanych obiektów jest imponująca – będzie ich aż 43. Średnio więc na każdy kilometr tej części trasy przypadać będą dwa mosty, wiadukty lub estakady. Dodatkowo powstanie 27 zbiorników retencyjnych, podobnie jak na odcinku od Bielska-Białej do Bulowic. Ich łączna pojemność to 9,3 mln zł. Największy z nich pomieści prawie 1,6 mln l deszczówki.
Ta część S52 to kluczowy odcinek dla Wadowic. BDI pozwoli ominąć miasto od południa i wyprowadzi z niego ruch tranzytowy.