POLAQUA wybuduje dwa odcinki S6
Niedawno wybrano ofertę na realizację drogi S6 na odc. Sławno – Słupsk. 22 kwietnia oferta spółki POLAQUA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację drogi S6 na odc. Koszalin – Sławno.
Przed podpisaniem umów
Pozostali oferenci mają jeszcze 10 dni na odwołania od wyniku przetargu na odcinek Koszalin – Sławno. Dla odcinka Sławno – Słupsk wpłynęło dotąd odwołanie jednego z oferentów. Sprawę rozstrzygnie Krajowa Izba Odwoławcza. Dokumentacja postępowań trafi następnie do standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu czynności kontrolnych będą mogły zostać podpisane umowy.
Roboty budowlane i projekty wykonawcze
Wybrana firma będzie miała za zadanie przygotować projekty wykonawcze oraz zrealizować roboty budowlane, a także uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Na opracowanie projektów przewidziano 10 miesięcy, natomiast na same prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2025 roku.
Odcinek Koszalin – Słupsk
Odcinek rozpoczyna się tuż za nowo budowaną obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed miejscowością Sławno. W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice), Obwodu Utrzymania Drogi oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Karwice Północ i Południe). Zadanie obejmuje także przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Odcinek Sławno – Słupsk
Odcinek o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do Słupska, znajdującego się już w województwie pomorskim. W ramach umowy, podobnie jak w przetargu na odcinek Koszalin – Sławno, wykonawca przygotuje projekty wykonawcze oraz zrealizuje roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Oprócz trasy głównej powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in.: przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską”, budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/