Etapy odbudowy infrastruktury po powodzi
Wiceminister przypomniał, że już w październiku 2024 r. przywrócono pełną przejezdność na drogach i liniach kolejowych, co stanowiło pierwszy etap działań. Kolejnym krokiem była budowa tymczasowej infrastruktury, m.in. mostu w Głuchołazach. Trzeci etap, obecnie realizowany, obejmuje odbudowę obiektów z zastosowaniem nowych technologii i wyższych standardów bezpieczeństwa. Przykładem jest docelowy most w Głuchołazach o wartości 64 mln zł, który zostanie wykonany w technologii zapewniającej większą odporność na przyszłe zagrożenia.
Inwestycje Wód Polskich
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie prowadzi blisko 600 zadań o wartości 314 mln zł. Dotychczas zakończono ponad 360 z nich, w tym m.in. przebudowę mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim. Dobiega końca także zabezpieczenie zbiornika Topola na Nysie Kłodzkiej.
Odbudowa sieci dróg krajowych
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje prace na 538 odcinkach w pięciu województwach, których łączna wartość to 482,3 mln zł. Dotąd wykonano 439 zadań utrzymaniowych i 31 interwencyjnych. Do kluczowych inwestycji zalicza się most w Głuchołazach na DK40, odbudowę infrastruktury w Krapkowicach na DK45 oraz w Skorogoszczy na DK94.
Ochrona i modernizacja infrastruktury kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zabezpieczyły infrastrukturę kolejową, przywróciły przejezdność szlaków i przygotowały się do dalszych inwestycji, które będą realizowane w kolejnych latach w ramach odbudowy po powodzi.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
