
Podczas posiedzenia ZOPI projektant przedstawił przygotowaną dokumentację, czyli tzw. Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R etap II) dla budowy obwodnicy w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63.
We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU), złożonym w lipcu 2023 r., wśród kilku zaprezentowanych wariantów przebiegu drogi, GDDKiA wskazała jeden jako preferowany. To wariant 2C omijający miasto od strony zachodniej i południowej o długości 7,4 km. Został on oceniony jako najkorzystniejszy pod względem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym w przeprowadzonej analizie wielokryterialnej. To ten wariant zatwierdziła decyzja środowiskowa.
Obwodnica Pisza zostanie wybudowania jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czterema rondami, łączącymi trasę główną z istniejącym układem komunikacyjnym. Wybudowanych zostanie siedem obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad linią kolejową oraz most na rzece Pisa.
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Pisza drogowcy zamierzają ogłosić w III kwartale 2025 r. Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2027 r.