Prace przy podbudowie na skarżyskim odcinku S7
Pierwsze fragmenty podbudowy bitumicznej pod nawierzchnię zostały ułożone na budowanym odcinku drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna.
Parametry techniczne odcinka S7
Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu – 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Dopuszczalne obciążenie – 115kN/oś
Ilość węzłów – 2 (Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód)
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych ( 5 w ciągu S7 i jeden nad S7), 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót – około 260 mln złotych
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017 r.
Okres realizacji: 22 miesiące – z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień-15 marzec)
Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy. Wykonawcą tego odcinka drogi ekspresowej S7 jest spółka Budimex.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kielce