
Co się jeszcze zmieni
Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 metra szerokości. Zaliczona zostanie do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś. Dzięki temu pozwoli wyprowadzić z ciasnego i zatłoczonego centrum miejscowości ciężki ruch tranzytowy, który ze względu na sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, jest w tym miejscu wyjątkowo intensywny.
Obwodnica będzie wspierała autostradę
Wyprowadzenie ciężkiego ruchu tranzytowego ze Srocka, to nie jedyna korzyść z budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To bardzo istotny element uzupełniający brakujące relacje skrętne na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.
Co i kiedy
Wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 34 miesiące od podpisania umowy, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Wybór wykonawcy powinien nastąpić na początku 2025 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan